Адаптаційні заняття

Перегляд казки Л.Українки “Біда навчить”, яку підготували учні 4-их класів

Адаптаційні заняття 2017 (вчителі  Вернигора Л.І. та Рошко М.З.)

 

 

 

Оголошення про адаптаційні заняття

 

 

 

 

 

 

 

Затверджую

Директор СЗШ № 86 м.Львова

___________ З.Пашковська

20.01.2016р.

 

 

Розклад адаптаційних занять

у  СЗШ № 86 м.Львова

(час проведення: середа, 15.00 год)

 

 

Заняття 1  –  10.02.2016 р.

1.    Розвиток мовлення

2.    Художня література

3.    Рухливі ігри

 

Заняття 6   – 16.03.2016р

1.    Розвиток мовлення

2.    Художня література

3.    Аплікація

Заняття 2  –  17.02.2016 р

1.    Математика

2.    Рідний край

3.    Малювання

 

Заняття 7   – 23.03.2016р

1.    Математика

2.    Рідний край

3.    Ліпка

 

 

Заняття 3  –  24.02.2016р   

1.    Математика

2.    Валеологія

3.    Ліпка

 

Заняття 8   – 30.03.2016р

1.    Розвиток мовлення

2.    Художня література

3.    Рухливі ігри

Заняття 4  –  02.03.2016р

1.    Розвиток мовлення

2.    Художня література

3.    Англ. мова

 

Заняття 9   – 13.04.2016 р

1.    Математика

2.    Валеологія

3.    Малювання

Заняття 5  –  09.03.2016 р

1.    Математика

2.    Рідний край

3.    Музика

Заняття 10  –  20.04.2016 р

1.    Розвиток мовлення

2.    Рідний край

3.    Аплікація

Тривалість адаптаційних занять:

  1. 15.00-15.20
  2. 15.35-15.55
  3. 16.10-16.30

 

 

Проблема адаптації першокласників до школи є актуальною для всієї системи освіти. Приходячи до школи, потрапляючи в нову для себе ситуацію, практично всі діти переживають і хвилюються. І вчитель, і батьки зацікавлені в тому, щоб першокласники якомога швидше і успішніше увійшли в шкільне життя. За допомогою ігрових методів можна допомогти дитині в успішній адаптації.

Адаптаційні заняття  проводяться в школі 1 раз на тиждень (січень – лютий). Тривалість занять – 30-40 хвилин. Всі ігри та вправи  проводяться в музичному супроводі. Це дозволяє зробити заняття більш ефективними і емоційними.

Мета адаптаційних занять:

створення соціально-психологічних умов для адаптації першокласників в ситуації шкільного навчання, які дозволять дитині успішно функціонувати і розвиватися в шкільному середовищі.

Завдання:

створення умов для забезпечення емоційного комфорту, почуття захищеності у першокласників при входженні в шкільне життя;
створення доброзичливої атмосфери в класі як необхідної умови розвитку у дітей впевненості в собі;

допомога першокласникам в усвідомленні та прийнятті правил шкільного життя і себе в ролі учнів;

створення сприятливих умов для знайомства один з одним;
створення передумов для групової згуртованості класу.

Орієнтовні теми адаптаційних занять

1. Знайомство.

2. Правила шкільного життя.

3. Школяр і дошкільник. Усвідомлення дітьми свого нового статусу школяра.

4. Для чого ходять в школу?

5. Оцінка.

6-7. Вчимося працювати дружно. Знайомство учнів з навичками навчального співробітництва.

8. Першокласна подорож. Закріплення позитивного емоційного ставлення до школи та навчання.

2

 

Яскраве шкільне приладдя

відволікає дітей від занять!

 

 

Що покласти у портфель першокласника?

  • Дворівневий пенал, в якому:
    1 чорнильну ручк,
    2 простих олівця (м’яких) – М або 2М,
    лінійка-20см, ластик,
    кольорові олівці (6 кольорів),
    точилка.
  • Обкладинки для зошитів та підручників (прозорі, щоб видно було підписи),
    закладки для підручників (все привести в порядок заздалегідь),
    папка для зошитів.
  • Предмети на образотворче мистецтво:
    гуаш (6-12 кольорів),
    пензлики (різної товщини 3-4 штуки),
    серветки на стіл;
    альбом для малювання,
    баночка для води-непроливайка.
    набір олівців.
  • Технології (трудове навчання):
    набір картону (кольоровий і білий),
    пластилін (бажано, щоб пластилін був якісним і не прилипав до рук),
    дошка,
    клей ПВА (продається в зручних флакончиках з вузьким горлечком,
    яке не дає клею пролитися; практика показує, що клей ПВА –
    оптимальний варіант для уроків),
    ножиці з тупими кінцями,
    кольоровий папір.
  • Фізкультура:
    спортивне взуття, шорти, велосипедки, майка, спортивний костюм.
  • Змінне взуття, носову хустку, гребінець.
  • Навчання навчанням, але про дозвілля теж не можна забувати, тому, крім усього перерахованого, подбайте, щоб у першокласника була розмальовка. Її зміст повинен відповідати віку.

  Всі речі підписати!

Зібрати першокласника до школи – справа непроста. Потрібні нові одяг та взуття (адже не може ж він одягатися як малюк-дошкільник, правда?), Зошити, ручки та багато-багато іншого – батькам, що збилися з ніг у пошуках всього необхідного, цей список здається просто нескінченним. Точніше, проблеми з тим, щоб знайти все це, сьогодні не існує. Зате є інша – як вибрати з пропонованого різноманіття? А тут найголовніше – не поспішати.

Почнемо з канцелярських товарів. Що дбайливі і свідомі мами і тата повинні покласти в портфель чада, що відправляється в перший клас? І як би зробити так, щоб все це було трохи краще, але дешевше?

Складати в портфель першокласника дороге письмове приладдя, придбане в магазині товарів для офісу, не слід. Насамперед, не варто сподіватися, що дитина усвідомлює, що вони дуже цінні, і буде берегти як зіницю ока. Ви будете здивовані, але вже в самий найближчий час майже все доведеться купувати знову – зламається, загубиться, “забудуть” повернути  однокласники. Яскраве шкільне приладдя відволікає дітей від занять. Не можна також виключити можливість того, що ваш юний “багач” почне хвалитися. А це не надто хороша риса для школярів.

Загалом, все добре в міру: не варто надмірно економити, але й особливо розкошувати – теж.